Keurslagerij Tebak,
al 25 jaar een begrip aan de Parkstraat
Door Caroline van Nes
Evert Tebak en zijn vrouw Monique komen allebei uit een slagersfamilie. De opa van Evert begon zijn slagerij in 1930 op Stratumseind in Eindhoven. Zijn vader en twee ooms werden slager en Evert begon 25 jaar geleden zijn eigen zaak in Nuenen.
Evert vertelt: “Ik werkte bij mijn vader, maar wilde heel graag voor mezelf beginnen. Toen ik de kans kreeg om de zaak over te nemen van Jos Schmitz, heb ik die met beide handen aangegrepen. In deze 25 jaar hebben we veel opgebouwd met onze klanten. Na een tijd ervaring te hebben opgedaan, is onze jongste zoon Bram op 1 januari van dit jaar officieel in ons bedrijf gekomen. Op 1 juli bestaan we precies 25 jaar!”
Ambachtelijk
Keurslager Tebak is een ambachtelijk bedrijf. “Niet iedereen weet dat wij in onze werkplaats achter de winkel bijna alles zelf maken”, zegt Evert. “De winkel gaat om 9 uur open, maar we beginnen al om 6 uur, onder andere met uitbenen, worst maken en de maaltijden samenstellen. We hebben het geluk dat we vier slagers in dienst hebben. We zijn traditioneel, maar wel heel uitgebreid; van Black Angus en Wagyu tot lokaal rundvlees, maar we maken ook diverse soorten worst, hebben een uitgebreid assortiment vleeswaren en complete maaltijden, alles vers bereid in eigen huis. Ik noem ons een old school bedrijf, maar wel modern.”
Hechte groep personeel
Er werken 22 mensen bij Keurslager Tebak, een aantal daarvan is al heel lang in dienst, sommigen zelfs vanaf het begin. Evert: “We zijn heel blij met ons personeel, het is een hechte groep. We hebben hele enthousiaste en kundige mensen in dienst. De weekendhulpen blijven vaak voor een lange tijd bij ons werken, met veel plezier. We doen graag mee aan wedstrijden met onze producten en het team is dan echt gemotiveerd om producten naar een hoger niveau te brengen.
We zijn dankbaar voor ons trouwe team en hebben veel lief en leed gedeeld.”
Evert besluit: “Wat ook heel belangrijk voor ons is, is dat we een leuke klik met de klanten hebben.
We vinden dat mensen die bij ons in de winkel komen, echt gezien moeten worden.
We hebben in die 25 jaar echt iets moois opgebouwd, Nuenen is een geweldig dorp om een bedrijf in te mogen hebben.”